icon Ηλεκτρονική Τιμολόγηση

Μάθετε τι είναι η Ηλεκτρονική Τιμολόγηση

Η Ηλεκτρονική Τιμολόγηση αναφέρεται στην πλήρη κατάργηση του χάρτινου έντυπου τιμολογίου και στην αυτοματοποιημένη και οργανωμένη αποστολή και παραλαβή του ηλεκτρονικά. Ουσιαστικά αφορά την διαδικασία άυλης ηλεκτρονικής αποστολής των τιμολογίων που η επιχείρηση εκδίδει προς τους πελάτες της ή αντίστροφα την ηλεκτρονική παραλαβή τιμολογίων από τους προμηθευτές της μέσω ασφαλούς και οργανωμένης υπηρεσίας.

Η ηλεκτρονική τιμολόγηση δεν είναι κάτι καινούργιο στην ελληνική αγορά. Ήδη από το 2006, που ουσιαστικά θεσμοθετήθηκε φορολογικά, οι επιχειρήσεις άρχισαν να εφαρμόζουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση στην Ελλάδα οργανωμένα και αυτοματοποιημένα μέσω παρόχου υπηρεσιών ηλεκτρονικής τιμολόγησης.

Η γενικότερη πρακτική (διεθνής και μη) δείχνει ότι οι επιχειρήσεις ανεξαρτήτως μεγέθους, στρέφονται στην χρήση παρόχων υπηρεσιών ηλεκτρονικής τιμολόγησης καθώς προσφέρουν ένα οργανωμένο και δοκιμασμένο πλαίσιο λειτουργίας, που δεν παρέχεται από μια απλή και πολλές φορές μη ασφαλή διαδικασία μέσω e-mail. Αντίστοιχο παράδειγμα αποτελούν περισσότερες από 7.000 επιχειρήσεις στην Ελλάδα που ήδη χρησιμοποιούν άμεσα ή έμμεσα την υπηρεσία ηλεκτρονικής τιμολόγησης Paperless Connect.

Μήπως η επιχείρηση σας είναι μία από αυτές;

Τα χαρακτηριστικά μιας ολοκληρωμένης υπηρεσίας ηλεκτρονικής τιμολόγησης για τον αποστολέα είναι:

Αυτοματοποιημένη, εγγυημένη και ασφαλής αποστολή και παράδοση, όλων ή επιμέρους των τιμολογίων του εκδότη προς τους πελάτες και τυχόν άλλων εγγράφων (π.χ. αναλυτικών χρεώσεων, σχετικών παραστατικών).

Για κάθε τιμολόγιο που παραλαμβάνεται από τον πελάτη, κοινοποιείται αποδεικτικό της παραλαβής στον αποστολέα (με χρόνο παραλαβής) τη στιγμή που αυτή πραγματοποιείται.

Αυτόματες αναφορές για τιμολόγια που έχουν παραληφθεί ή που εκκρεμούν να παραληφθούν από τους πελάτες.

Δυνατότητα αποστολής και σχετικών παραστατικών (π.χ. πιστωτικών, δελτίων αποστολής, κλπ) των τιμολογίων.

Δυνατότητα αποστολής και συνοδευτικών εγγράφων (π.χ. αναλυτικές χρεώσεις τιμολογίου, αποδεικτικά χρεώσεων, κλπ.), τα οποία αποστέλλονται ως επισυναπτόμενα στα αντίστοιχα τιμολόγια.

Πλήρης έλεγχος για το πότε και πως θα αποσταλούν τα τιμολόγια (χρονοπρογραμματισμός, εγκρίσεις αποστολής, κλπ).

Σε περίπτωση έκδοσης ακυρωτικών τιμολογίων υπάρχει δυνατότητα αυτόματης ακύρωσης της αποστολής των τιμολογίων, προτού αυτά αποσταλούν στον παραλήπτη.

Δυνατότητα manual ακύρωσης των παραστατικών που αποστέλλονται στους πελάτες.

Δυνατότητα εύκολης διασύνδεσης του εκδότη τιμολογίων με την υπηρεσία για αυτόματη αποστολή τιμολογίων (διασύνδεση με σύστημα ηλεκτρονικής αρχειοθέτησης παραστατικών ή εμπορολογιστικό πρόγραμμα).

Δυνατότητα online αρχειοθέτησης των εξερχόμενων τιμολογίων στην υπηρεσία Paperless Connect για όσο χρόνο επιθυμεί ο εκδότης.

Παρέχεται διασύνδεση με λύσεις όπως π.χ. την αυτόματη καταχώρηση πληροφοριών των τιμολογίων στα εμπορολογιστικά συστήματα με παράλληλη διενέργεια αυτοματοποιημένων ελέγχων, την αυτοματοποιημένη αρχειοθέτησή τους μέσω διασύνδεσης με τρίτα συστήματα, κλπ. Δείτε την αντίστοιχη ενότητα Value Added Υπηρεσίες

Αντίστοιχα για τον παραλήπτη τιμολογίων μια ολοκληρωμένη υπηρεσία ηλεκτρονικής τιμολόγησης σημαίνει:

Αυτόματη και ασφαλής παραλαβή των ηλεκτρονικών τιμολογίων και τυχόν άλλων εγγράφων (π.χ. αναλυτικών χρεώσεων, σχετικών παραστατικών).

Ο παραλήπτης μπορεί να συνδεθεί στην υπηρεσία και να παραλάβει τα τιμολόγια μέσω του ασφαλούς portal που διαθέτει. Η συγκεκριμένη λειτουργικότητα παρέχεται δωρεάν.

Ο παραλήπτης μπορεί να λάβει τα τιμολόγια αυτοματοποιημενα σε τοπικό σύστημα ηλεκτρονικής αρχειοθέτησης. Για την εν λόγω διαδικασία μπορεί να αξιοποιηθεί και η λύση Archiving Connect που συνδέεται με την υπηρεσία και παραλαμβάνει και αρχειοθετεί αυτόματα τα παραστατικά.

Ο παραλήπτης μπορεί να παραλάβει τα τιμολόγια ανεξάρτητα από το αν ο εκδότης τα αποστέλλει μέσω της υπηρεσίας, email ή με άλλο τρόπο.

Δεν γίνεται απλή διακίνηση της εικόνας των τιμολογίων, αλλά και των πληροφοριών (metadata) αυτών, βάσει των οποίων μπορεί ο παραλήπτης να αναζητήσει και να ανακτήσει τα τιμολόγια.

Δυνατότητα εύκολης και αναλυτικής αναζήτησης παραστατικών, βάσει διαφόρων κριτηρίων (Επωνυμία προμηθευτή, ΑΦΜ, Ημ/νία, Ποσό τιμολογίου, κλπ).

Αυτόματες ενημερώσεις για νέα (προς λήψη) τιμολόγια.

Δυνατότητα παραλαβής και σχετικών εγγράφων, είτε αυτά είναι σχετικά παραστατικά (π.χ. πιστωτικά, δελτία αποστολής) είτε συνημμένα αρχεία (π.χ. αναλυτικές χρεώσεις).

Δυνατότητα online αρχειοθέτησης των εισερχόμενων παραστατικών στην υπηρεσία Paperless Connect για όσο χρόνο επιθυμεί ο παραλήπτης.

Δυνατότητα αυτόματης καταχώρησης των παραστατικών στα εσωτερικά συστήματα του παραλήπτη (π.χ. τοπικά συστήματα αρχειοθέτησης, εμπορολογιστικά συστήματα).

Παρέχεται διασύνδεση με λύσεις όπως π.χ. την αυτόματη καταχώρηση πληροφοριών των τιμολογίων στα εμπορολογιστικά συστήματα με παράλληλη διενέργεια αυτοματοποιημένων ελέγχων, την αυτοματοποιημένη αρχειοθέτησή τους μέσω διασύνδεσης με τρίτα συστήματα, κλπ. Δείτε την αντίστοιχη ενότητα Value Added Υπηρεσίες

Η παραδοσιακή τιμολόγηση περιλαμβάνει την έκδοση, εκτύπωση, ενφακέλωση και αποστολή (μέσω ταχυδρομείου ή courier) από τον εκδότη και αντίστοιχα την παραλαβή, αρχειοθέτηση και καταχώρηση ενός τιμολογίου από τον παραλήπτη.

Κοστοβόρες και χρονοβόρες διαδικασίες που μπορούν εξαλειφθούν από την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης και να επιφέρουν οφέλη όπως:

  • Σημαντική μείωση κόστους: από 4€ έως 7€ ανά χάρτινο τιμολόγιο σε λιγότερο από 1€ στο ηλεκτρονικό.
  • Μείωση χρόνου αποστολής: στην παραδοσιακή τιμολόγηση μπορεί να χρειάζεται 10 έως 14 λεπτά ενώ με τον ηλ. τιμολόγηση λιγότερο από 1 λεπτό.
  • Βελτιωμένη χρηματοροή λόγω ταχύτερης συμφωνίας υπολοίπου
  • Αξιοποίηση δυνατοτήτων που δεν υπήρχαν πριν:
    • Άμεση και εγγυημένη παράδοση στο πελάτη
    • Καλύτερος έλεγχος της τιμολόγησης και αυτόματη καταχώρηση.
  • Οικολογική συνεισφορά με την μείωση CO2 και διατήρηση δέντρων.
Κάνοντας ένα τεστ για ένα εκδότη 10.000 τιμολογίων ανά έτος βλέπουμε ότι μπορεί να εξοικονομήσει:

  • Πάνω από 40.000 € το έτος
  • Πάνω από 1.500 ώρες το χρόνο ή 187 μέρες!!
  • 1 τόνο CO2 και να σώσει πάνω από 4 δέντρα!
Η υπηρεσία Paperless Connect αποτελεί μια πλατφόρμα ηλεκτρονικής τιμολόγησης με όλα τα χαρακτηριστικά που διέπουν μια ολοκληρωμένη υπηρεσία και μέσω της οποίας οι επιχειρήσεις μπορούν και απολαμβάνουν όλα τα προαναφερθέντα οφέλη.
Είναι η πρώτη υπηρεσία ηλεκτρονικής τιμολόγησης που εφαρμόστηκε στην Ελλάδα, αφού χρησιμοποιείται άμεσα ή έμμεσα από 7.000 επιχειρήσεις από το 2008.

Με βασικό χαρακτηριστικό τη συνεχή εξέλιξη και την εφαρμογή σε όλο και περισσότερους κλάδους της αγοράς καινοτομεί για ακόμα μια φορά, αφού πλέον είναι στη δεύτερη γενιά της, συνδυάζοντας όλα τα χαρακτηριστικά μιας πλατφόρμας ηλεκτρονικής τιμολόγησης με τον χαρακτήρα ενός ιστοτόπου εταιρικής δικτύωσης (social media).

Έτσι, η νέα γενιά της υπηρεσίας Paperless Connect είναι και κάτι πολύ περισσότερο από μια υπηρεσία ηλεκτρονικής τιμολόγησης: είναι ο συνδετικός ιστός σε μια κοινότητα επιχειρήσεων που εφαρμόζουν ηλεκτρονική τιμολόγηση, αφού οι εταιρείες είναι ουσιαστικά μέλη ενός συνεχώς αναπτυσσόμενου δικτύου συναλλασσόμενων επιχειρήσεων που επιτρέπει την:

  • Εύκολη εύρεση πελατών ή προμηθευτών που διακινούν ήδη ηλεκτρονικά τιμολόγια.
  • Εύκολη και γρήγορη διασύνδεση πελατών ή προμηθευτών.
  • Εύκολη εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης μεταξύ συνεργατών μέσω ενός φιλικού και αξιόπιστου περιβάλλοντος διαχείρισης που παρέχει ασφάλεια και διαφάνεια.
  • Do it yourself λογική, με τις επιχειρήσεις να έχουν τον πλήρη έλεγχο, τόσο της διαδικασίας της τιμολόγησης, όσο και αυτής της διασύνδεσης με επιχειρήσεις.
Η τεχνολογική καινοτομία της Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης δεν αφορά μόνο την ανεξαρτησία από τις τεχνολογικές υποδομές και της ασφάλειας που διέπεται αλλά έγκειται στην απλότητα της εφαρμογής της στις επιχειρήσεις.

Το να εφαρμόσει μια επιχείρηση την Ηλεκτρονική Τιμολόγηση, είτε είναι αποστολέας άυλων ηλεκτρονικών τιμολογίων ή παραλήπτης είναι απλό, εύκολο και γρήγορο.

Πρακτικά το μόνο που χρειάζεται είναι σύνδεση στο Internet και ειδικά εάν μιλάμε για ηλεκτρονική αποστολή τιμολογίων, αυτά να είναι μηχανογραφημένα, να εκδίδονται δηλαδή μέσω ενός υπολογιστή/συστήματος.

Ακριβώς επειδή η υπηρεσία Paperless Connect:

  • Λειτουργεί ανεξάρτητα από την τεχνολογική υποδομή (ERP, λογιστικό πακέτο, φορολογικό μηχανισμό, κλπ)
  • Μπορεί να εφαρμοστεί σταδιακά ή στο σύνολο των πελατών ή προμηθευτών
  • Η διαδικασία είναι εγγυημένη και ασφαλής
  • Είναι συμβατή με την ελληνική και την ευρωπαϊκή νομοθεσία
η διασύνδεση μαζί της για αποστολή/παραλαβή ηλεκτρονικών τιμολογίων δεν ξεπερνά τις 1-2 ώρες. Έτσι δίνεται η δυνατότητα στις επιχειρήσεις να αποστέλλουν άμεσα ηλεκτρονικά τιμολόγια σε όλους ή σε μέρος των πελατών τους και να λαμβάνουν άμεσα ηλεκτρονικά τιμολόγια από τους προμηθευτές τους.
Συχνές ερωτήσεις

Μάθετε τα πάντα για την Ηλεκτρονική Τιμολόγηση

περισσότερα »

icon Σχετικά έγγραφα

icon Πελάτες μας

icon Υπολογίστε το κέρδος που θα έχετε με τη λύση της Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης

Ένα μέσο παραστατικό αποτελείται από 3 σελίδες. Αυτό σημαίνει ότι ήδη από ένα και μόνο παραστατικό η εξοικονόμιση χρημάτων και φυσικών πόρων είναι υπολογίσιμη.

  • Μέση εκτίμηση: 1 παραστατικό = 100g αποτύπωμα άνθρακα
  • Μέσο εκτιμώμενο κόστος: 1 παραστατικό = 4€
  • Υπολογισμός κόστους παραστατικού σύμφωνα με μελέτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Κόστος παραστατικού = 3€ - 7€
  • Υπολογισμός δέντρων σύμφωνα με Αναφορά του Euro Banking Association το 2008 & νερού σύμφωνα με το Environmental Defense Fund

Εισάγετε τον αριθμό των παραστατικών που ανταλάσσετε κατά μέσο όρο το μήνα.

Θα εξοικονομήσετε ανά έτος: